Bronsmatchen Brasilien – Holland

image

0-2 i halvtid.
Jag har aldrig förr brytt mig om fotboll, men årets VM i Brasilien har både varit underhållande och frustrerande vid tillfällen.

Med Neymar Jr skadad i förrförra matchen har Brasiliens lag inte visat samma entusiasm. Det är nästan som om Zlatan skulle vara borta från det svenska landslaget under viktiga matcher.

Jag gillar Neymar Jr och hoppas innerligt att han återhämtar sig snabbt.

Postat med WordPress för Android

Om Kenth

Fick diagnosen Multipelt Myelom 1998. Är trots det fortfarande i livet och mår för det mesta rätt så bra. Diagnosed with Multiple Myeloma in 1998. Still alive and sometimes feeling well. I'm just happy to be here! / Kenth

Publicerat på 12 juli, 2014, i Från mobilen, Underhållning. Bokmärk permalänken. 2 kommentarer.

  1. margareta emnegard

    Hej Kenth, Kul att höra att du njuter av fotbollen, inte riktigt min grej men många gillar det ju,ha en skön sommar och fortsätt att njuta……
    Varma hälsningar
    Margareta

  2. Tack Margareta!

    Ikväll är den avslutande finalen på fotbolls WM mellan Holland som vann igår kväll, och Argentina. Därefter är det över och sen återgår mitt liv till vardagen igen, som tur är.

    Jag har tidigare aldrig någonsin brytt mig om fotboll på TV, och heller aldrig privat.

    Jag har spelat lite fotboll då jag gick på folkhögskola i Folkärna (utanför Krylbo). Det var på idrotten och jag tog ut mig fullständigt av allt springande efter bollen. Och eftersom jag var helt värdelös gav jag upp och har sedan dess aldrig sparkat boll alls…

    Det förr så totala ointresset stärktes av att se fotboll och andra sporter först på svartvit TV och senare i färg men aldrig på större än en 26 tums skärm. Fram till maj förra året såg jag filmer på en 23 tums datorskärm, men jag köpte till slut en 32 tums 3D TV i maj 2013.

    Det är så mycket roligare att se programmen nu då allt är så tydligt. Men min gräns går vid bandy och hockey. Det intresserar mig inte. Men bra filmer!

    RÄTTELSE:
    Det är Tyskland och Argentina i slutfinalen ikväll. Inte Holland och Argentina!

Kommentera gärna vad du tycker!